Nasza propozycja wydawnicza jest pierwszym komiksem edukacyjnym opowiadającym nie tylko o codziennej pracy muzealników, ale przede wszystkim o tym, jaką drogę musi przebyć każdy zabytek, zanim zostanie wpisany do muzealnego inwentarza i zaprezentowany na wystawie. Niebagatelną rolę w zrozumieniu nie zawsze łatwej muzealnej terminologii odgrywa zamieszczony na końcu komiksu słowniczek, specjalnie opracowany na potrzeby najmłodszych.

Komiks „Skąd się biorą zabytki?” i zawarta w nim historia średniowiecznego rycerza Radomiła i jego giermka Spytka, która splata się z perypetiami współczesnych muzealników próbujących odkryć zagadkę odnalezionych podczas prac drogowych artefaktów, posłużyły nam jako baza i punkt wyjścia dla opracowania projektu edukacyjnego „Mały muzealnik”, skierowanego do grup przedszkolnych i szkolnych (klasy 1–6 szkoły podstawowej), a także do rodziców z dziećmi.

Dlatego z największą przyjemnością pragniemy przedstawić Państwu zarówno sam komiks, jak i przykładowe, opracowane przez nas na potrzeby projektu scenariusze zajęć wraz z kartami pracy.

Pobierz Skąd się biorą zabytki (plik .pdf, ok. 6 MB)

Pobierz Scenariusze 1–4 (plik .zip, ok. 7 MB)